Trei motive pentru un obicei foarte bun: să daţi angajaţilor micul dejun

Trei motive pentru un obicei foarte bun: să daţi angajaţilor micul dejun

Micul dejun gratuit pentru angajaţi este o cheltuială în plus, e foarte adevărat. Însă aduce imense beneficii pentru companie, pentru că, prin acest obicei, un lucru foarte important se întâmplă: echipa este adusă laolaltă.

Ştim cum toţii cum se întâmplă într-o companie cu echipă mare: deşi există o oră fixă de începere a programului, mulţi angajaţi o iau drept o… recomandare, astfel încât îşi permit, adeseori, să întârzie 5-10-15 minute; în afară de aceasta, oamenii au bioritmuri şi stiluri de viaţă diferite – mai ales în prima parte a zilei – iar asta influenţează colaborarea între membrii echipei.

Aducând oamenii din companie laolaltă la prima oră a zilei, micul dejun armonizează nişte aspecte foarte importante pentru lucrul în grup:

  • Ora de start în muncă: un angajat care primește o masă gratuită este mult mai motivat să ajungă la timp la birou, mai ales atunci când este genul gurmand sau care mănâncă dimineața de obicei. Astfel, chiar dacă întârzie 5-10 minute, tot va fi în faţa calculatorului la începutul zilei de lucru, disponibil pentru interacţiuni profesionale sau sarcini urgente.
  • Energia pentru muncă: micul dejun nu poartă degeaba renumele de cea mai importantă masă a zilei, el oferă combustibilul pentru randamentul de până-n prânz, atunci când, de obicei, se întâmplă şi trebuie rezolvate cele mai multe dintre sarcinile de serviciu. Cei care sar peste această masă intră cu forţe mai scăzute în jocul profesional şi, în jurul orei 10:00, glicemia scăzută le năruie concentrarea şi-i îndeamnă să părăsească punctul de lucru, în căutare de combustibil. Urmează altă situaţie care întrerupe sincronul echipei: la ora prânzului, vor mânca cei care au luat micul dejun, nu şi cei care au consumat ceva între timp. Însă aceştia din urmă, chiar dacă nu profită de pauza de prânz, tot nu vor munci, pentru că nu vor avea cu cine colabora în acest interval orar. Ambele cazuri se traduc prin timp pierdut pentru companie, aspect ce poate fi prevenit prin oferirea micului dejun la birou, înainte de începerea programului de lucru.
  • Socializarea între membrii echipei: teoretic, într-o companie cu program strict şi volum mare de muncă, angajaţii nu prea au timp să interacţioneze între ei mai mult decât prin e-mail-uri de serviciu. Iar interacţiunile personale sunt, până la un punct, benefice lucrului în echipă. Este încă o transformare salutară pe care micul dejun la serviciu o produce, aducând oamenii laolaltă: îi ajută să se cunoască mai bine, să îşi descopere valori şi interese comune, care vor înlesni comunicarea atunci când vor colabora pe sarcini de serviciu.

Toate aceste beneficii îşi vor dovedi în timp utilitatea în eficientizarea resursei umane şi, implicit, în randamentul oferit în muncă. Poftă bună şi spor la treabă!