Petrecerea de Crăciun a firmei trebuie să fie un prilej de sărbătoare, nu o corvoadă despre care angajații simt că le fură câteva ore din timpul lor personal. Nu este greu să transformați această ocazie într-una pe care echipa o aşteaptă cu nerăbdare, pentru a socializa cu colegii într-o atmosferă relaxată şi a ciocni un ultim pahar cu şampanie din anul ce se încheie.
Pentru că succesul petrecerii de Crăciun este un liant important atât în relaţia dumneavoastră cu angajaţii, cât şi în interacţiunile dintre aceştia, vă susţinem demersul cu câteva idei de organizare:
1 Distraţi-vă în familie. Acest tip de petrecere de Crăciun are numeroase avantaje, atât pentru organizator, cât şi pentru angajaţi: aceştia din urmă vor aprecia susţinerea pe care o arătaţi conceptului de familie şi se vor simţi mai apropiaţi de cultura şi valorile organizaţiei; vor fi mult mai relaxaţi ştiindu-şi aproape partenerul şi copiii, dat fiind că au scăpat de grija găsirii unei persoane pentru supravegherea celor cei mici, dar şi de sentimentul de vină că se distrează fără restul familiei; consumul de alcool de la petrecere va scădea pentru că vor avea loc schimbări în comportamentul angajatului în prezenţa familiei sale.
Fie că faceţi petrecerea într-o sală de evenimente, într-un parc tematic, pe un patinoar sau într-o sală de jocuri, vă veți bucura din nou de succes în fața invitaților dacă le oferiți preparate culinare potrivite tuturor vârstelor, mai ales celor mici. Este foarte important să aveți și logistica necesară pentru amuzamentul copiilor, pentru ca plictiseala să nu fie o variantă la această petrecere.
2 Organizați un team-building în loc de o petrecere clasică. Este genul de invitaţie la care oricine răspunde afirmativ, asfel încât, dacă bugetul permite, aplicaţi această soluţie. Angajaţii se vor întoarce mai energizaţi, mai conectaţi şi mai determinaţi din această excursie care va fi mereu invocată în cele mai plăcute amintiri ale echipei.
3 Transformaţi această ocazie într-o experienţă unică. Vă puteţi invita echipa la un spectacol de teatru, de stand-up comedy sau un concert, urmate de un cocteil party în sau în apropierea locaţiei unde a avut loc reprezentaţia. Puteţi organiza petrecerea într-unul din acele autobuze supraetajate cu care să faceţi turul oraşului luminat feeric la ceas de seară sau mergeţi cu toţii la un complex spa precum Therme. Ori, pur şi simplu, puteţi face un sondaj printre angajaţi şi, apoi, să invitaţi artistul preferat al majorităţii să susţină o reprezentaţie la eveniment.
4 Faceţi petrecerea în timpul zilei, pentru că asta se va traduce într-un consum mai scăzut de alcool şi în lipsa stresului angajatului că este aşteptat acasă, de familie. Atenţie, însă: acestea sunt petrecerile la care se pune mare preţ pe catering, fenomen legat de consumul scăzut de alcool.
5 „Donaţi” petrecerea de Crăciun unei cauze umanitare. Faceţi apel la bunii samariteni care alcătuiesc echipa dumneavoastră şi organizaţi un eveniment caritabil pentru ajutorarea persoanelor defavorizate. Fie implicaţi echipa într-o acţiune amplă de gătit, fie faceţi o vânzare de obiecte ale angajaţilor cu licitaţie şi donarea încasărilor obţinute, până la urmă, în asta constă spiritul Crăciunului: ajutorarea celor nevoiaşi.
Orice buget aţi avea, nu lăsaţi anul să se încheie fără a oferi un eveniment special angajaţilor dumneavoastră. Acesta va întări pe termen lung legăturile care compun echipa şi le va creea invitaţilor amintiri de neuitat.